dilluns, 29 d’octubre del 2012

Els eufemismes d'Artur Mas


"Sí que es pot parlar d'independència, de fet la gent parla d'independència, però m'estimo més parlar d'estat propi, d'estructures d'estat, perquè ara els estats no són independents en l'estil clàssic del terme, són interdependents". Amb aquesta frase, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha volgut reblar el seu full de ruta per a Catalunya encetat a partir de la manifestació de la Diada. Ho ha fet davant els presidents de les comunitats que integren l'Euroregió Pirineus Mediterrània (Midi-Pyrénées, Llenguadoc i Balears) reunits al Palau de la Generalitat aquest matí. Una ocasió que també ha aprofitat per advertir que les "fronteres són una peça de museu".

Aprofitant la cerimònia del traspàs de la presidència de l'Euroregió, Mas ha aprofitat per insistir que el seu objectiu és que "Catalunya tingui els poders i les estructures que té a hores d'ara qualsevol estat que s'integra a la Unió Europea". "Ara aquests estats són estats propis però interdependents, no independents en el sentit clàssic del terme", ha sentenciat Mas. "Entenc que les fronteres són una peça de museu", ha definit el president.

3 comentaris:

  1. Fa dos anys i mig que visc a França, a la ciutat de Lió. Avui he estat en una formació on la noia al preguntar-me pel meu origen em diu, ah, de Barcelona, aleshores no ets espanyol, ets català.
    Després hem conversat una mica sobre l'actualitat.
    A Europa ja ens veuen diferents. Ja sabem que tenim una realitat propia. Estic segur que Europa ens acollirà si el nostre clam és majoritari.
    Estem més aprop que mai d'esdevenir un Estat més d'Europa. El 25-N tots a votar pel que el somni esdevingui realitat. Ara o mai.

    ResponElimina
  2. Jo penso que ja està be de jugar a la puta i la ramoneta, ja van fer be els de Polònia no matant-les del tot. Ara que ja el Sr.Mas ha fet el pas més difícil, i des d'aquí les meves felicitacions, no pot anar pel món amb els seus eufemismes, com diu el 2n comentari anònim, és ara o mai. Rebrem moltes pressions i amenaces però no tenim que fer un pas endarrere, tenim que anar tots units. No em pogut fer la coalició independentista, però tenim que fer sentir la nostra veu igualment!

    ResponElimina